Luahan ikhlas dari hati pengawal keselamatan sekolah dengan apa yang berlaku sekarang…

Saya pengawal keselamatan di sebuah sekolah di ipoh..terkesan sangat2 dgn sistem 8jam yg di ubah oleh KPM mula dr tahun ni 2019…kerajaan dahulu ada jugak pikir psl rakyat B40 dan B20 ni,kerja 12jam,2 syif.sebulan blh la dpt rm1900..

tapi sekarang sejak sistem kerja 8jam 3 syif ni diarahkan oleh KPM,hidup kami berubah sama sekali..dulu x berhutang,sekarang berhutang..

dulu rumah x pernah miss byr,sekarang rumah pun dh tertunggak..mana nk uruskan duit belanja ank lg,duit minyak ke tempat kerja,byr bil2 semua pada kadar gaji sekarang rm1100 kasar…

bersih dh tolak EPF socso dapat la rm933 hengget…pikir lah wahai menteri2 PH oi…..tengok lah apa yg korang dh buat pd kami pekerja2 golongan bawahan ni..

.jgn korang je tau nk kumpul harta,nk selesa dan nk kaya..kami pun ada impian nk hidup selesa.x perlu serabut nk mikir pasal duit siang dan mlm…

Bagi mereka yg selama bergantung mata pencariannye pd pekerjaan sebagai cleaner di sekolah,lagi terkesan..daripada jumlah 9 org,kini hanya tinggal 7 org di setiap sekolah dan sudah ada ura2 pd thn hadapan nak dikurangkan lagi dari 7 org kepada 3 orang disetiap sekolah..

hal ini baru di bincangkan oleh pihak kementerian,pengetua2 sekolah dan wakil pengusaha sykt pembersihan sekolah di peringkat negeri perak..kesian kt makcik2 dan akak2 yg kerja cleaner…kebanyakannye ibu tunggal..

sumber : Abdul Razak via dnews.fun

Artikel menarik lain untuk bacaan anda

Diana Danielle mengaku banyak buat silap, tak menyesal jadi ibu usia muda

PELAKON Datin Diana Danielle meluahkan perasaan bersyukur apabila menjadi ibu kepada dua cahaya mata pada usia yang bakal mencecah 30 tahun.

Diana, 28, berkata, dia tidak pernah menyesal membina keluarga sebelum memasuki usia 25 tahun.

“Mereka (anak-anak) akan berusia 8 dan 6 tahun apabila saya memasuki usia 30 tahun nanti. Saya bejaya mempunyai keluarga kecil sebelum 25 tahun dan saya tidak menyesal kerana begitu awal dan kehilangan masa muda.

“Suatu perasaan yang sukar digambarkan membesar bersama anak-anak dan belajar dengan mereka,” tulisnya.

Diana berkahwin dengan aktor Datuk Farid Kamil pada 3 November 2012 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Muhammad yang kini berusia enam tahun dan Nur Aurora berumur empat tahun.

Pelakon drama Raisha ini berkata, dia melakukan banyak kesilapan tapi anak-anaknya sentiasa menyanyangi dan pada usia ini mereka hanya melihat sesuatu yang baik.

Kata-katanya, kanak-kanak mempunyai sifat pemaaf dan sentiasa saling sayang menyayangi.

“Saya buat banyak kesilapan tapi mereka sangat sayang dan pada usia ini mereka tidak melihat apa-apa kecuali yang baik-baik,” ujarnya.

Sumber : mStar Online

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *